QUÈ
AVALUAM EN UNA PRESENTACIÓ ORAL?
- La presentació visual. Ha organitzat la informació visualment: títol, cos, imatges... bibliografia.
- L'explicació. Ha llegit tot el temps? Ho ha estudiat tot de memòria i no empra les seves pròpies paraules per explicar-la? És capaç d'explicar-la amb les seves pròpies paraules encara que a vegades llegeix un poc.
- La postura corporal. Fa gestos, s'expressa amb la mirada i el cos?
- La vocalització. Se l'entén quan parla?
- El to de veu. És adequat? Se'l sent però no crida?
- El vocabulari. És adequat, es pot entendre?
- Les preguntes. És capaç de contestar les preguntes que li fan els companys?
TEXTOS
ESCRITS
PRESENTACIÓ
- Ha de tenir el nom del fillet/a, data i títol.
- Hi ha d'haver uns marges.
- La lletra ha de ser entenedora.
GRAMÀTICA
i ORTOGRAFIA
- Les frases han de començar amb lletra majúscula i acabar amb un punt.
- S'han d'emprar quan sigui necessari la coma, el punt seguit i el punt apart.
- S'han d'aplicar les normes ortogràfiques que estudiem.
- Recordar el llistat de paraules difícils.
CONNECTORS
- S'han d'emprar diferents connectors com:
Per iniciar Per anar seguint Per acabar * Inicialment
* Una vegada
* Per començar
...*Després
*Més tard
*També
...*En resum
*Per acabar
*Finalment
...
CEIP
SA GRADUADA: Reunió d'inici de curs 4t d'EP Curs 2016/17
- PRESENTACIÓ
- EQUIP DOCENT- Tutora: Xus (Llengües catalana i castellana, Matemàtiques, Socials i Valors)- Música: Joan- Suport: Soqui (PT), Miriam (AL)- Religió: Josefina- Ed. Física: Amanda- Projecte british: Naturals, Art i Llengua anglesa: Laura- Desdoblaments: Matemàtiques (problemes) / E.F.
- INFORMACIONS DE CENTRE (recordatori)
- Escola matinera: Horari 7:45h-8:30h
Espai:
Aula suport Infantil, planta baixa (la porta dóna al pati).
Monitora: Ana
Preu:
15€/mes. Eventuals, 2€/dia. Hi ha un descompte per germans d'un
10%.
- Menjador: Horari: 13:30h-15:30h.
Preu:
Cada dia/121'45€ al mes. Quatre dies de la setmana/101'30€ al
mes
Dies
eventuals/7,60€ . Els tiquets es compraran els dilluns i els
dimecres a les 8'30h a en Casto (consergeria).
- Entrades i sortides: La porta (carrer) l'obriran a les 8'20h. Entrarem sense fer files a les 8'30h.
Recordam
que els que vénen amb bici o patinet han d'entrar caminant.
- Faltes d'assistències i retards: S’han de justificar les faltes d’assistència, els retards i si el fillet/a ha de sortir durant l’horari escolar, mitjançant l'agenda. En el cas que el venguin a cercar ho comunicaran a la porteria i esperaran baix a que l’alumne/a davalli.
- Canvis de dades familiars: Comunicar a secretaria o al tutor via agenda qualsevol canvi de telefon, domicili...
- Horari d'atenció als pares. Serà els dimecres a partir de les 13:40 h.És convenient demanar cita prèvia.
- Doblers d'aula: Cada trimestre s’aportaran 15€. Els primers quinze dies ho recollirà el tutor, després s'haurà d'abonar a la secretària. Es donarà un resguard de l'abonament. Aquest doblers s'empren per comprar material que empren els fillets/es dins l'aula i per subvencionar una part de les sortides (sempre que es pugui).
- Berenars: Evitem els berenars prefabricats. No està permès l’alumini i plàstics. Podeu dur una carmanyola “tàper” o un “bock & roll” amb el nom posat.
- Delegat/da de pares i mares: La seva funció és fer de pont comunicatiu entre el tutor-escola i la resta de famílies.
- Col·laboració amb l'AMPA, aula i escola.
- Informes:Primer trimestre: 20 desembre/ Segon trimestre: 10 abril/ Tercer trimestre: 27 juny
- Protocol d'assetjament escolar: Tots els centres d'EP han de disposar d'un protocol d'actuació davant un possible cas d'assetjament escolar. Aquest protocol s'ha d'incloure en el pla de convivència i l'ha d'aprovar el consell escolar.
- Tutoria dins l'horari lectiu (1 hora setmanal)
- ORGANITZACIÓ DE L'AULA
- Horari: breu explicació de l'horari d'aula.
- Aspectes organitzatius: el principal objectiu és l'adquisició d'autonomia personal. És molt important treballar els hàbits de feina, individual i d'equip, la responsabilitat, autonomia i organització. Cada dilluns seguirem arxivant les feines fetes durant la setmana anterior. Encarregats d'aula: Data, assistència, missatges, llums-porta-ordre i biblioteca. Els canviam cada 15 dies excepte els encarregats de la biblioteca que serà cada mes.
- Feines a casa “deures”: Donarem feines per fer a casa 2 dies cada setmana (dilluns i divendres), un dia de llengües i un de mates. Els hauran de dur fets al cap d'una setmana el dia indicat.Si s'acumulen feines de classe s'acabaran a casa.La carpeta que duran dins la motxilla amb els deures, una vegada corregits els han de passar a l’arxivador, per açò no hi hauria d’haver molts fulls dins aquesta carpeta. Us agrairíem que la reviséssiu de tant en tant.
- Bloc d'aula: En el nostre bloc trobareu moltes coses que feim a classe i podreu seguir el nostre dia a dia; però també ha de servir com a eina d'aprenentatge. Per aquesta raó hi ha un symbaloo amb moltes adreces educatives pels vostres fills. M'agradaria que les famílies també participéssiu aportant comentaris, idees...
- Biblioteca d'aula i viatgera: La farem el divendres, és molt important que duguin el llibre que estan llegint.Una vegada durant el curs cada fillet/a durà a casa la biblioteca viatgera (maleta amb diferents llibres i revistes, novetat d'aquest curs).
- Normes bàsiques:(A la classe hi haurà unes normes d'aula i també unes normes d'escola)
- Han de dur un bòtil d'aigua, però es beurà a moments puntuals acordats amb ells, com també anar al bany.
- Estoig: cada fillet/a té el seu estoig i n'ha de tenir cura d'ell.
- L'agenda és una eina de relació família i escola que hem d'emprar per comunicar-nos:- Sortides ( per avisar del dia i hora).- Seguiment del treball personal ( deures, material..)- Retards, absències i sortides abans d’hora.- Comunicats.- Sol·licitud d’entrevista pares – mestres.- Whatsapp, es recomana que es faci un bon ús.
- Programació anual. Petit resum.
- Llengües (catalana i castellana)
- Món ortogràfic / Mundo ortográfico: quadern de català i de castellà.
- Expressió escrita, treballam textos escrits elaborats per ells: tipologies (la poesia, los textos instructivos , el cómic) i redaccions.
- Llibres de lectura per treballar la lectura en veu alta i silenciosa, la comprensió i l'expressió escrita .
- La comprensió lectora a partir de lectures curtes (anirem alternant lectures en català i castellà). A vegades aprofitarem lectures sobre el projecte de Socials.
- Normes per fer un text escrit. Presentació, gramàtica i ortografia, connectors.
- La importància de copiar bé.
- Presentacions orals: La notícia, la conferència i recomanació de llibres.
- Matemàtiques
- Quadern “Món Matemàtic 4”.
- Càlcul mental (Quinzet, 2 minuts d'operacions, pissarres vileda...).
- Resolució de problemes: Problemes reals contextualitzats a partir de les diferents activitats d'aula.
- Comptabilitat d'aula a partir del què feim amb els 15€ de material.
- Jocs matemàtics: relació entre els infants, aprendre a guanyar/perdre, a col·laborar...).
- Socials
- Començam amb una conversa inicial per saber quins coneixements previs tenim i veure que ens interessa aprendre i com ho podem cercar.
- Treballarem la recerca i tractament d'informació, ja sigui a partir de la informació que duguin els fillets/es de casa, o la que aporti el mestre (resumirem, subratllarem, sintetitzarem...).
- Farem feina en grup (rúbrica feina individual i en grup).
- Prepararem una exposició del que hem après per poder-ho explicar als altres companys.
- ValorsLes normes de l'escola i de l'aula, els drets universals, les emocions, la coeducació, la tolerància, el consum responsable, l'autorregulació de la conducta i la resolució dels conflictes.Avaluació
- Treballs i feines presentades: (exposicions, recerca d'informació...)Rúbriques.
- Observació directa: el treball que fan dia a dia dins l'aula.
- Actitud de l'alumne/a (la feina diària, deures, participació, comportament, actitud...).
- Proves: passarem puntualment proves d'aspectes que hem treballat a l'aula: comprensions, lectura, càlcul, resolució de problemes, i les diferents tasques d'aula.
5.
COM TREBALLAM A L'AULA:
Hi
ha unes sessions setmanals que es dediquen a treballar objectius
específics de les diferents àrees (càlcul, jocs matemàtics,
lectura col·lectiva, ortografia, expressió escrita), i d'altres
on treballam per projectes/tasques contextualitzades i globalitzades
(objectius de més d'una àrea).
- Què podem fer a casa per ajudar als nostres fills/es?
- Tenir un horari de capvespres per organitzar-nos.
- Parlar del que fan a l'escola.
- Fer els deures a un espai adequat.
- Acompanyar-los a l'hora de fer les feines però a la vegada incentivar la seva autonomia.
- Limitar el temps que passen davant la televisió i els videojocs.
- Promocionar la lectura en veu alta.
- Revisar les agendes i la carpeta.
- Preparar i revisar la motxilla el vespre abans.Sortides:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taller
de ceràmica
|
Una
manera diferent de veure-hi. (Treballar les emocions a través de
la fotografia)
|
|
|
6.
Precs i suggeriments
MOLT INTERESANT
ResponEliminaJo estic molt contenta perqué estic en la escolares de Sa Graduada!!!
ResponEliminaEstic molt contenta perqué estic en aquesta escola de Sa Graduada!!!
ResponElimina